Las XII tablas: Publicación de Información Jurídica

Está Ud. en: Artículos > El Bocarón

Artículos

 

 

El Bocarón

20 de Febrero de 2009 | El derechu consuetudinariu asturianu vixente ta formáu poles 21 figures de les que da fe la Compilación a la que-y dio’l preste la Xunta Xeneral del Principáu d’Asturies el 6 de marzu del 2007, y ente elles nun apruz el bocarón.

El Bocarón

 

Lo viviego ya’l dinamismu de la vida real apurre agora prebes sobre la posible vixencia del bocarón como institución que pue aportar a ser la figura númberu 22 na Compilación.

Dicíamos en ocasiones anteriores que la investigación sobre’l Derechu Consuetudinariu Asturianu nun taba zarrada. La compilación sofitóse sobre una muestra enforma amplia, pero ensin prexulgar la esistencia d’otres figures, de les cuáles, la so comprobación  esixiría el llabor realizáu. Mentanto se fai esto, siguimos sollertes a cualquier escatafín que puea completar el panorama descritu na Compilación.

Nesti camín, alcontrámonos agora col bocarón. ¿Qué ye’l bocarón y por qué se plantega agora la posibilidá de que puea convertíse na figura númberu 22 de la Compilación?

Como siempres, la entruga xurde a partir del perbonu y nunca bien apreciáu trabayu de la Seición primera de l’Audiencia Provincial d’Uviéu na que se sienten l’Ilmu. Sr. D. José Ignacio Álvarez Sánchez - cómo non-, Presidente, y los Maxistraos IImos. Srs. Don Jaime Riaza García y Don Javier Antón Guijarro, na so sentencia del pasáu 5 de setiembre del 2008.

Los fechos alredor de los que s’edifiquen los elementos que carautericen a esta figura son los que van darréu:

    a) Una de les partes, del Conceyu de Riosa, presenta demanda énte’l Xulgáu de 1ª Instancia númberu 2 de Llena exercitando l’aición negatoria de servidumbre de lluces y vistes al caletrar que’l güecu abiertu pola otra parte (el demandáu) nuna casa que taba anicialmente a cuadra y payar, al ser pasaderu, pues permite’l zarru y l’abrimientu de los sos batientes, fai posible ganar de manera non llícita vistes sobre la finca del vecín o tomar llueces, tamién de manera non llícita, d’aquel.

    b) El Xulgáu de 1ª Instancia númberu 2 de Llena desestimó la demanda -les razones nun vienen al casu- y el demandante apelló la sentencia a l'Audiencia, que foi revocada pola so Seición primera, cola composición yá dicha, condergando a los demandaos a zarrar el güecu abiertu na parede de la so casa apegada a la del demandante.

Siendo estos los fechos ye d’interés ver los razonamientos emplegaos pola Audiencia pa estimar l’apellación que, por alcance, ponnos na pista de los contornos xurídicos del bocarón.

    Afirma l’Audiencia que’l güecu discutíu es en realidad un bocarón de carga de los pajares a los que pertenece y que al tratarse de un hueco cerrado con puerta opaca de madera, sin cristal, en el que es imposible la vista o fiscalización del fundo ajeno, no puede obligarse al demandado a su cierre, pues ningún perjuicio causa con ello.

Añade la sentencia de l’Audiencia que’l bocarón ye’l lugar por donde se metía el heno en el interior del pajar, siendo un modo de construir absolutamente generalizado en la zona (recordemos, Concejo de Riosa), en el que los edificios están situados en un lugar pendiente quedando su planta baja en semisótano, por lo que se abrían tales huecos en la parte posterior de la casa para facilitar la carga del heno, al encontrarse a menor altura sobre la cota del suelo. Se trata de un hueco necesariamente practicable, pues de otra forma no podría servir a la función para la que fue originariamente concebido y abierto.

    Magar qu’hasta agora l’iter argumental paez apuntar a la reconocencia del bocarón, la sentencia de l'Audiencia niega esta posibilidá porque los demandados vieren refugada en primera instancia, pente medies d’un determín firme por consentíu, su pretensión de obtener una servidumbre de paso que partiendo del camino público discurriera por la finca colindante propiedad de la apelante hasta llegar al “bocarón” de la tenada, pronunciamiento que supone, en definitiva, la imposibilidad para los demandados de introducir heno en el pajar a través del repetido hueco, con lo que el “bocarón” ha dejado de servir para cumplir su primitiva finalidad”.

Pa finar, la sentencia de l'Audiencia añade que el artículo 581 del Código Civil proscribe la apertura de “huecos o ventanas” en pared no medianera contigua a finca ajena y que ante semejantes conflictos vecinales la jurisprudencia (STS 24/7/1980) ha rechazado la posibilidad de que puedan abrirse huecos que, aunque originalmente cerrados mediante algún tipo de material, por su espesor no ofrezcan seguridad contra su ruptura, pues en caso contrario existe un riesgo cierto de que la intimidad del vecino pueda resultar inquietada”.

La sentencia, al cabu y al fin, obliga a zarrar dafechamente el bocarón sustituyendo el zarru de madera al mesmu estáu que tenía enantes.

Comentábemos tamién n’otres ocasiones que pala reconocencia de la xuridicidad de la costume, o seya, pa comprobar que tamos énte una costume con fuercia pa obligar, non solamente folclórica nin circunstancial, nenguna fuente ye de más enfotu que’l tráficu xurídicu y más concretamente, que los determines xudiciales que tienen en consideranza tales costumes.

Col bocarón repítese la historia. Son los xueces, una vegada más, per aciu de los sos determines, los que nos ponen na pista de les costumes xurídiques vixentes.

Diximos tamién que la costume xurde del pueblu, nesti casu del pueblu asturianu, que repitiendo'l mesmu actu a traviés de los sieglos da orixe a la opinio iuris seu necesitatis, o seya al convencimientu de qu’esi actu produz consecuencies xurídiques.

Falta, pues, nesti casu, comprobar a traviés d’un muestréu'l grau d’inxertamientu ya intensidá del bocarón. A esta comprobación ictu oculi vamos aplicanos dende esti mesmu momentu.

Mentanto, amosamos el nuestru apreciu otra vegada a la Seición primera de l'Audiencia d’Uviéu y de mou especial al Presidente d’esti muérganu, Ilmu. Sr. D. José Ignacio Álvarez Sánchez pol finu olfatu xurídicu que vien acreitando en tolos asuntos tocantes al derechu consuetudinariu asturianu.

Namás nos queda, únicamente, qu’intentar, pa dexalo too bien esclariao y nún primer averamientu, adelantar una definición de bocarón dende los elementos que nos apurre la sentencia comentada.

El bocarón pue definise como el güecu pasaderu con zarru abiertu na parede d’atrás de les tenaes d’edificios que tan construyíos en llugar pindiu, de les cuáles la so planta baxa de delantre queda en semisuétanu, pa facer más fácil la carga de la yerba o la paya, que lleva consigo una servidumbre de pasu y de lluces y vistes sobre’l prediu o predios colos que llenda demientres el tiempu de recoyía de la yerba o la paya.

Editor: Administrador

Colaborador: Ignacio Arias Diaz

Comentario

Comentarios (5):

  • Hola!!!Soy Vidal Fer dijo el 3 de Abril, a las 16:57

    Hola!!!Soy Vidal Ferne1ndez Solano (Prometeo) y he recibido hoy el relgao en casa. Y que9 relgao! La prf3xima vez que vuelva a Asturias me pasare9 a daros las gracias en persona. Estoy contentedsimo!No se9 cue1ntos relatos habe9is recibido en la convocatoria, pero si organize1is otra ve1is a recibir el doble, ya me encargare9 yo. Mil gracias y un abrazo!!! http://rdwwyslgx.com [url=http://qonbwzacaby.com]qonbwzacaby[/url] [link=http://jyxzqkjmvbx.com]jyxzqkjmvbx[/link]

  • Hola!!!Soy Vidal Fer dijo el 31 de Marzo, a las 21:11

    Hola!!!Soy Vidal Ferne1ndez Solano (Prometeo) y he recibido hoy el <a href="http://joskafp.com">reglao</a> en casa. Y que9 <a href="http://joskafp.com">reglao</a>! La prf3xima vez que vuelva a Asturias me pasare9 a daros las gracias en persona. Estoy contentedsimo!No se9 cue1ntos relatos habe9is recibido en la convocatoria, pero si organize1is otra ve1is a recibir el doble, ya me encargare9 yo. Mil gracias y un abrazo!!!

  • a1Gracies pola refer dijo el 30 de Marzo, a las 03:08

    a1Gracies pola referencia, Pingarates! (ye1 lu toi meracndo). Aunque viniendo'l diagnf3sticu de David Guardado, tampoco nun m'estraf1a pa nada la so certeza.Ye verde1 que tamie9n hai bien de tiempu que-y doi vueltes al tema la Desobediencia Civil: el respetu ge1nase, nun "se merez"; esto, sabedenlo muncho bien los vieyos -los paisanos- y ye dalgo que nun podemos escaecer. Y visto'l panorama, ye un camedn emprunu pel qu'habre1 qu'empobinar, sed o sed... nun queda ye1 otra opcif3n, anque seya name1s que por propia dignide1 colectiva.Y venceyando esto al to post me1s recie9n, cuido que nestos momentos trabayar por cuntar con una ferramienta poledtica propia ye imprescindible; lo de "unitaria" y lo de "abierta" doilo ye1 por supuestu a estes altures de la cuelma. Sicased, nun entro a valorar la comenencia o efeutivide1 real d'otres opciones (entrismu, etc.), pero cuido que tamie9n habre1n tener el so aque9l y nun habreden ser de mano opciones escluyentesPero, bfy si hubiera la posibilide1 de qu'esa ferramienta propia formare ame1s parte integrante (una estaya me1s) de daque9 me1s fondo y me1s estensu que valiera p'abellugar ensembre a la xente que queremos y decidimos vivir n'asturianu?... bfseique una aute9ntica "rede social", propia y plural, una estructura socio-econf3mica que mos permita salir del tarre9n de xuegu que marquen los etnocides, esa reserva india au mos quieren tener acutaos p'acabar d'achuquinanos?; bfuna estructura que, al empar, seya alternativa y valga pa fortalecer y afondar nes rellaciones ente aquellos que mos axuntamos alredor d'unos mesmos iconos identitarios?; bfy si nfan valiente ya imaxinativu actu d'aute9ntica soberaneda optamos por "desterritorializar el paeds", xenerando asina una verdadera "nacif3n" ("communitas asturiana", que quereda Amable Concha) que seya quie9n pa garantizar la nuesa "pervivencia e9tnica" frente a los qu'oliven pol nuesu desaniciu nel entornu dafechu hostil nel que vamos tener que trebeyar, mos guste o non?.bfNun definimos la intelixencia como la capacide1 que tenemos p'adecuanos a situaciones nueves y nun ye dalgo dine1mico, que se modifica pola interaicif3n pa col mediu nel que actuamos?.Gracies otra vuelta, un abrazu y... a1seguimos trabayando!. http://nyovhexqi.com [url=http://aoomtqoma.com]aoomtqoma[/url] [link=http://kwmnmj.com]kwmnmj[/link]

  • Hello,My name is Joh dijo el 28 de Marzo, a las 20:58

    Hello,My name is John Broshears and I represent Shadow Armament. Firearm <a href="http://yihyzatnf.com">maufeacturnr</a>. We have been looking at the idea of a remote system and found your Wiimote idea. We might be interested in having you build a much more durable remote system that includes nightvision. If you are interested. Please email me at

  • Eu penso que copiar dijo el 28 de Marzo, a las 10:54

    Eu penso que copiar e pegar a inraomfcif3n de outras persoas sen ningfan tipo de cambio xa que sereda plaxio. Este post pare9ceme que esta moi ben e serve para que as persoas sse conciencien un pouco e non faga o que fai en internet como por exemplo subir fotos de outras persoas a internet, aednda que creo que iso sempre o vai a haber, por exemplo a piratereda.

Añadir Comentario

Envíanos tu comentario:

Formulario de Nuevo comentario

Escribe el texto de la imagen:

simple_captcha.jpg
(6 caracteres)

Volver

EDITADA POR:

Visite la página de Mijares Abogados

 

Últimos Artículos

  • Artículos

    TABARNIA FRENTE A TRACTORIA

    16 de Enero de 2018 | El ilegal e inquisitivo proceso secesionista catalán, además de sembrar la zozobra, el caos y el asombro en el mundo democrático civilizado por lo zafio y grosero de su desarrollo procedimental y por el uso partidista del ejecutivo y el legislativo, ha provocado la gestación de fenómenos de gran interés haciendo buena aquella frase de que el independentismo genera independentismo.

  • Artículos

    UN HOMBRE, UN VOTO

    8 de Enero de 2018 | Sin pretender resucitar los postulados de Carl Schmitt, que se oponía frontalmente a la igualdad de todos los hombres, y sin caer tampoco en la teoría de Schumpeter que defendía que la democracia debía quedar en manos de unos pocos -a ser posible, los mejores-, lo cierto es que los pilares sobre los que se viene sustentando la democracia se están resquebrajando, al menos en su concepción tradicional. El Brexit, la victoria de Trump y, por qué no decirlo, el triunfo de los independentistas en Cataluña, parece que están agitando un movimiento de reflexión sobre los postulados históricos de lo que considerábamos la panacea de la igualdad de los seres humanos: «un hombre, un voto».

  • Artículos

    SUICIDIO DEMOCRÁTICO COLECTIVO

    3 de Enero de 2018 | Lo ocurrido en las elecciones catalanas del pasado jueves guarda muchas similitudes con los suicidios vitales colectivos. El hombre es, juntamente con algunos cetáceos que encallan voluntariamente en la costa hasta morir, el único ser del universo que se quita la vida voluntariamente. Desde que Karl Marx elaborara su teoría sobre la enajenación del ser humano, se construyeron otras muchas en torno a los fenómenos del suicidio colectivo atribuyéndolo a estímulos psicóticos e ideas delirantes impulsadas por sectas que dominan y controlan la voluntad de los individuos que las integran.

  • Artículos

    EL TEATRO ELECTORAL EN CATALUÑA

    3 de Enero de 2018 | En todos los procesos electorales cabe advertir tintes teatrales. En realidad, la política es una representación de historias frente a un público, más o menos entregado, llevada a cabo por unos actores, en la que se combinan actuaciones, discursos, gestos, escenografía, música y sonido. Esto fue así siempre y seguirá siéndolo en el futuro.

Ir al listado completo de artículos...

Boletín Informativo

Toda la actualidad sobre información jurídica y nuestras novedades a través de su mail

Quiero suscribirme

2009 © LAS XII TABLAS Todos los derechos reservados

Aviso Legal | CSS 2.1

 

Desarrollado por Vorago Tecnología